Az Albemarle Corporation (ALB) egy speciális vegyi anyagokat gyártó észak-karolinai vállalat. Termékei megtalálhatóak a világ mintegy 100 országában. Egyike a legjelentősebb lítium előállító cégeknek, amely elem az elektromos járművek akkumulátorinak legfontosabb alkotórésze. Jelenlegi kapacitásait, amely a lítiumvegyületek előállítására irányul a következő 3 évben a cég előrejelzései szerint megháromszorozza, a CARG pedig évente 20-30%-kal nő az előrejelzések szerint. Erős mérleggel rendelkező társaság, 4-es P/E !! illetve 1,37-es P/B rátával. Viszonylag kicsi 1,4%-os osztalékot fizet, de 30 éve stabilan emel. Azt hozzá kell tenni, hogy a cég jelentős árfolyamesésben szerepet játszott, hogy a lítium ára közel 80%-ot esett egy év, alatt nyomás alatt tartva a cég papírjait.
A Tesla (TSLA) egy világszerte ismert márkanév, nem kell senkinek sem bemutatni. A márkának van egyfajta vonzereje, így lényegesen kevesebbet kell marketingre fordítania, mint konkurens, a kevésbé ismert elektromos autó gyártóinak vagy a hagyományos autóipari cégeknek. A Tesla nagyon sokat fektet a kutatás fejlesztésre, 2023-ban, több mint 3 milliárd dollár fordítottak erre a területre. A vállalat jelentős mértékben növelte készpénzét illetve eszközeit, várhatóan több új gyárat is létesítenek majd a következő években. Az új modellek, mint a Cybertruck, Roadster, a jövőben valószínűleg még népszerűbbé teszik az autógyártót.
A LI Autó Kína egyik legjobb autógyártója. Ahelyett, hogy világszinten növelné eladásait, elsősorban a kínai piacra koncentrál, havi több, mint 40.000 legyártott autóval Kína egyik leggyorsabban feltörekvő elektromos autó gyártójává vált. Az elektromos autó piacon a SUV kategóriában a vezető helyet foglalja el ami az értékesítéseket illeti. 2023-ban már nyereséges volt az autógyártó, tavalyi bevételét 2022-höz képes megduplázta, 2023. III. negyedévi bevétele majdnem háromszorosa volt az ezt megelőző év azonos időszakához képest. Jelentős összeget költ kutatásfejlesztésre, amelynek eredményeképpen a legnagyobb hatótávú modellje (LI Mega) közel 500 km képes megtenni egy 12 perces töltéssel. A részvény 2023-ban duplázta árfolyamát, azóta mintegy 30%-ot esett, de ha sikerül kitörnie a csökkenő trendből, akkor a mostani 30 $ körüli árfolyamról 50 $ környékére emelkedhet a következő évben.
A Panasonic (PCRFY) japán vállalatnak ambiciózus tervei vannak, és az akkumulátorpiacból szeretne egy jókora szeletet kihasítani. Célja, hogy 2031-ig megnégyszerezze az eddigi gyártókapacitásait és négy új gyárat felépítsen. Terveik között van autógyártókkal (pl. Mazda) közös vállalatot létrehozni új akkumulátorgyárak felépítéséhez. A Teslaval is komoly megállapodást kötött, amelynek keretében 2 milliárd akkumulátorcellát szállít az autógyártónak a következő 4 év alatt. A vállalat drónokba szánt szilárdtest-akkumulátorokon dolgozik, amelyek tervek szerint a következő 5 éven belül kerülhetnek forgalomba. A 6,21-es P/E és 0,78-as P/B rátával rendelkező Panasonic 2,4%-os osztalékhozamot kínál, egy részvényre jutó eredménye 0,85 centről 1,52 centre emelkedett, amely ha a jövőbeli terveket is figyelembe vesszük, bizakodásra adhat okot a részvénnyel kapcsolatban.
A Litium Americas (LAC) jogelődjéből kiválva a jelenlegi formában 2023. októbere óta jegyzik az amerikai tőzsdén, de magát a cég elődjét 2007-ben alapították Kanadában. A lítiumbányászattal foglalkozó társaság 100%-os tulajdonrésszel bír a Thacker Pass projektben, amely az Egyesült Államok jelenleg ismert legnagyobb lítiumkészletével rendelkezik. Elemzők a bánya jelenértékét 5,4 milliárd dollárra becsülik, évente pedig 1,1 milliárd üzemi eredménnyel számolnak, a bánya élettartamát pedig 40 évre becsülik. Ehhez képest a Litium Americas piaci kapitalizációja mindössze 700 millió dollár. Pozitív bevételről még korai beszélni, hiszen 2026-ban fog termelni a bánya. A General Motors 650 millió dollárt fektetett be fektetett be a vállalatba, továbbá garanciát adott arra, hogy a cég terméket 10 évig biztosan átveszi.
A Blink Charging (BLNK) vállalat gyorstöltőket tervez, telepít, üzemeltet az elektromos autó tulajdonosok számára. A vállalat gyors növekedésen megy keresztül. A III. negyedévben már 5956 elektromos töltőt helyezett üzembe. Bevételeit az elmúlt egy év során 140%-kal növelte. A vállalat tervei szerint 2024. végére már pozitív üzemi eredményt érhet el. Az előrejelzések szerint az elektromos autó értékesítése nagymértékben emelkedni fog a következő években, 5 év múlva már elérheti a 30 millió darabot. Ezen autók egy jelentős részének tankolására ad alternatívát a Blink Charging, amely többféle üzleti modellt kínált az elektromos töltőállomások üzemeltetése, telepítésére, karbantartására. A vállalat legfőbb versenyelőnye, hogy alacsony beruházási költséggel telepít L2-es egyenáramú töltőket alacsony üzemeltetési költséggel. 2040-re a becslések szerint világszerte 490 millió töltőre lehet szükség, ez a jelenlegi töltőállomások több mint 30-szorosa.
A Solid Power (SLDP) vállalat azon centes részvények közé tartozik, amely ha kereskedelmi forgalomba tudja hozni a szilárdtest akkumulátorait, akkor akár többszörösét is érheti majd a következő években. A vállalat 2028-ig 800.000 db gépjármű meghajtására alkalmas akkumulátort tervez legyártani. Első A-1 celláit már a III. negyedévben leszállította BMW-nek, de stratégiai megállapodást kötött a Forddal is, a cég már megtette az első lépéseket, hogy fontos autóipari beszállító lehessen. A cég jelenleg még veszteséges, 8 cent részvényenkénti veszteséget könyvet el az elmúlt negyedévben, viszont bizakodásra adhat okot, hogy a bevételeit 2023-ban megduplázta a megelőző évhez képest, jelentős, közel 200 millió dolláros készpénzállománnyal és 9,5 millió dolláros hitelállománnyal rendelkezik.
A Microvast (MVST) akkumulátortechnológiai vállalat elsősorban elektromos haszongépjárművekhez tervez, fejleszt és gyárt akkumulátor alkatrészeket és rendszereket illetve megoldásokat kínál közüzemi (és háztartási) energiatárolásokra. A vállalat Kínában, az Egyesült Államokban illetve Németországban rendelkezik gyártóegységekkel. Elméletileg a tiszta energiával működő gépjárművek jelentik a mobilitás jövőjét, azonban a képlet néha nem ilyen egyszerű, hiszen még számos gyártó a hibrid gépjárművekben látja a lehetőséget. A vállalat 2024-ben már nyereségessé válhat, az elemzők 8 dolláros célárat várnak a következő 12 hónapban.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése